An application of the spherical means method in uniqueness proofs of inverse problems.

Mardi 10 octobre 10:00-11:00 - Alexandre KAWANO - University of Sao Paulo

Résumé : We show an application to uniqueness proofs of inverse problems of a generalization of a Theorem due to Zalcman that states that if a continuous function defined in an open and connected set $\Omega\subset\R^n$ is such that whenever it is null at a point $P\in\Omega$, then its spherical means centered at $P$ are also null, then the function is itself null. The application is the proof of uniqueness for the identification of the reaction coefficient of the diffusion equation.

Alexandre KAWANO

Lieu : CMI, salle de séminaire R164 (1er étage) - I2M - Château-Gombert
39 rue Frédéric Joliot-Curie
13453 Marseille cedex 13