Accueil > Équipes de recherche > Mathématiques, Évolution, Biologie (BMA-MEB) > Manifestations scientifiques

Manifestations scientifiques (colloques, écoles,...)

par Lozingot Eric, webadmin - publié le , mis à jour le

Séminaire

groupe de travail

Manifestation scientifique

• Du 25 au 29 juin - COLLOQUE

Probability and Biological Evolution

Résumé : COLLOQUE,
    -
    Methods from probability theory and mathematical statistics are playing an increasingly important role in the analysis and explanation of phenomena in biological evolution, and conversely the latter continue to be a constant source of inspiration for the development of fascinating new probabilistic models. The CIRM 2018 conference on Probability and Biological Evolution will bring new progress in these synergistic activities.
    The meeting will bring together distinguished experts at the interface of probability theory and evolutionary biology, and thus will excellently fit into the “Year of Mathematical Biology 2018”,
    Sujets :
    - Evolution of structured populations in genetics and ecology.
    - Gene trees, species trees and the origins of biodiversity.
    - Random genealogies in interaction : selection, competition, recombination.
    - Viral and bacterial evolution ; cancer modeling and tumor growth.
    Organisateurs :
    - Etienne Pardoux (I2M, Aix-Marseille Université)
    - Anton Wakolbinger (​Goethe Universität, Frankfurt)

Site web du colloque

Autre lien : CIRM

Lieu : CIRM - 163 avenue de Luminy
    Case 916
    13288 MARSEILLE - Cedex 9

Agenda des manifestations scientifiques organisées ou co-organisées par l’équipe MEB.

Types de manifestations concernées : colloques (international conferences), congrès, symposiums, mois ou semestres thématiques, écoles, ateliers (workshops), rencontres scientifiques, journées,...

Voir en ligne : Toutes les manifestations scientifiques de l’I2M