Dirac induction for rational Cherednik algebras

Mardi 13 février 14:00-15:00 - Marcelo de MARTINO - Oxford University

Dirac induction for rational Cherednik algebras

Résumé : In this joint work with D. Ciubotaru, we introduce the notion of local and global indices of Dirac operators for a rational Cherednik algebra H, with underlying reflection group G. In the local theory, I will report on some relations between the (local) Dirac index of a simple module in category O, the graded G-character and the composition series polynomials for standard modules. In the global theory, we introduce an "integral-reflection" module over which we define and compute the index of a (global) Dirac operator and show that the index is independent of the parameters. If time permits, I will discuss some local-global relations.

Marcelo GONCALVES de MARTINO

Lieu : Salle des séminaires 304-306 (3ème étage) - Institut de Mathématiques de Marseille (UMR 7373)
Site Sud - Bâtiment TPR2
Campus de Luminy, Case 907