Geometry and Dynamics of Foliations

CIRM, Luminy

2020 – Jean-Morlet Chair semester 1

Jorge V. PEREIRA – Erwan ROUSSEAU

Foliation Theory and Complex Geometry Théorie des feuilletages et géométrie complexe

RESEARCH SCHOOL – ECOLE DE RECHERCHE
Geometry and Dynamics of Foliations (event 2251)
Géométrie et dynamiques des feuilletages
Dates: 18-22 May 2020
Place: CIRM (Marseille Luminy, France)

DESCRIPTION
Foliation Theory is a lively subject lying at a crossroad of many mathematical disciplines. The School “Geometry and Dynamics of Foliations” aims at presenting to young mathematicians some of the  different  techniques used by practitioners of the field. The topics of the mini-courses give a panorama of recent developments in Foliation Theory, ranging from algebraic-geometric to dynamical contributions.
​This event  is part of  a series of three activities focused on Foliation Theory and Complex Geometry which will take place at CIRM, Marseille, during the First Semester of 2020.

La théorie des feuilletages est un sujet très vivant qui se situe au carrefour de nombreuses disciplines mathématiques. L’école “Géométrie et dynamique des feuilletages” a pour but de présenter aux jeunes mathématicien.ne.s quelques-unes des différentes techniques utilisées par les praticiens du domaine. Les sujets des mini-cours donnent un panorama des développements récents de cette théorie, allant des contributions algébro-géométriques aux contributions dynamiques.

Cet événement fait partie d’une série de trois rencontres scientifiques axées sur la théorie des feuilletages et la géométrie complexe qui auront lieu au CIRM, Marseille, au cours du premier semestre 2020.

SCIENTIFIC COMMITTEE
ORGANIZING COMMITTEE

MINICOURSES – MINICOURS

1. Minimal Model Program for Foliations